Alarmcentrales

Bij iedere reisverzekering en zorg/ziektekostenverzekering kan voor urgente hulpverlenging gebruik gemaakt worden van een alarmcentrale van een verzekeraar. Een alarmcentrale is 24/7 bereikbaar. De hulp van een alarmcentrale is gebonden aan de dekking van de betreffende verzekering.

  • Belangrijk: Op uw verzekeringskaartje en in de voorwaarden staat het juiste nummer van de alarmcentrale van uw verzekering en het polisnummer

Let op: afhankelijk van de drukte en bezetting bij een alarmcentrale duurt het langer of korter voordat zij u te woord kunnen staan.

Wanneer contact opnemen met de alarmcentrale?

De belangrijkste zaken die een alarmcentrale regelt, indien de verzekering daar dekking voor biedt:

  • Keuze ziekenhuis
  • Betaling en garantstelling voor ziekenhuisopname en operaties
  • Het regelen en betalen van een (retour)ticket naar Nederland vanwege urgente  familie-omstandigheden
  • Contact met het thuisfront bij calamiteiten
  • En diverse andere zaken.

Telefoonnummers Alarmcentrales

Op uw verzekeringskaartje en in de voorwaarden staat het telefoonnummer van de alarmcentrale van uw verzekering. Mocht u geen kaartje bij de hand hebben, dan vindt u hier een aantal telefoonnummers:

Goudse Verzekeringen:

  1. Expat (xpat/NGO/SOS/Zendelingen Pakket): +31 (0)182 544 557.
    • USA Expats: +1 800 694 9832 (toll free) of +1-954-370-4538.
  2. Woning (Compleet verzekerd), voor urgent herstel aan uw verhuurde woning in NL:  +31 (0)182 54 47 75
  3. Doorlopende Zakenreisverzekering: +31 (0)182 544 555

OOM Verzekeringen:

  1. Medisch - OOM Hulpcentrale +31 (0)70 353 21 35
  2. Reisverzekering (ticket) - ANWB Alarmcentrale +31 (0)70 353 21 40

Overige verzekeringen:

  • Henner - International Expat Insurance: +33 (0)33 1 55 62 52 68
  • Allianz World Wide Care Helpline: +35 31 630 1301
  • Allianz Global Assistance: +31 20 592 92 92
  • Cigna Global Health: +44 (0)1475 788 182
  • Expat & Co: +32 (0) 26 69 08 80 
  • Globality Health Insurance: +35 22 70 44 43 131
  • Nationale Nederlanden: Reisverzekering Hulpverleningscentrale +31 26 400 23 90

Wat regelt een Alarmcentrale NIET

Een alarmcentrale verleent geen assistentie bij onder andere de volgende gebeurtenissen:

  • Geld overboeken als alles is gestolen
  • De bank inlichten bij diefstal bankpas
  • Spullen nasturen
  • Kleinere declaraties afhandelen & vergoeden

Bij politieke onrust, oorlog of een epidemie/pandemie is een alarmcentrale niet altijd in staat een evacuatie te regelen. Dergelijke hulpverlenging (bij molest) vallen overigens meestal ook niet onder de dekking. Een ambassade, consulaat of overheid is dan de partij die assistentie regelt.